lördag 5 januari 2013

Myskväll!

I morse blev jag väckt av att mobilen ringde och jag fick orden "du är in beordrad på jobb NU" i örat. Oh Krajst. Ok ok jag kommer. Rusade upp och slängde ihop en matlåda och drog iväg till jobb. Där var det fullt upp hela dagen. Fick sedan höra att jag inte ens får betalt för kval ö-tid utan måste ta ut "tid mot tid". Men tack då. Detta pga att jag är sjukskriven på 50% och egentligen inte kan bli in beordrad. Men nu var jag ju reda på jobb så då tog jag ledigt på kvällen istället (skulle ha jobbat till 21.00) Gissa om det var skönt att åka hem vid 16.00? =)

Kvällen har ägnats åt att laga middag tillsammans. Fajitas med sallad och guaccamole. Tittat på Gladiatorerna *dreglar över både männen och kvinnorna ju* Spelat sällskapsspel med stora dottern och hennes vänner. Och så har vi tittat på brud-& tärnklänningar på nätet. En sån där skön och avslappnat kväll som känns i hela kroppen. Det känns "Jag mår bra, jag är glad och jag är tacksam!" Vi har hittat fina klänningar till så väl brudarna som till tärnorna. Nu är frågan - vilken stil? Vilka färger? Vilken prisklass? Diskussionerna gick höga =)

Samtidigt satt L och surfade runt efter resor. Första veckan i mars åker vi som sagt utomlands med vår bästa vän och hennes kids. Har hittat all inclusive resor för 4.200 :-/pers. DET är ju sjukt billigt! Ser mycket fram emot allt vad våren har att erbjuda - insemination, resa och bröllop. Och jag tänker inte ha några katastrof tankar. Jag tänker boosta mig själv med idel positiva tankar och goda känslor. Måste tro och hoppas att turen står på vår sida nu.

I morgon ska vi plocka ner julen. Bort med granen, tomtarna och alla ljusstakar. In med vårgardiner och tulpaner. Visst våren är inte här ännu men det KÄNNS som att den kommer snart om man får bort alla skäggprydda gubbar och röda dukar. Vi ska även åka till Panduro i morgon och titta efter inbjudningskort och kuvert. Kanske en lunch på Thai Village? "Bara vara" är något jag uppskattar mer än någonsin. Jag, min blivande fru och stora dottern. Förhoppningsvis även en till liten familjemedlem som förgyller vårt liv framöver.

Ja just ja... igår pratade jag med vår donator för första gången i tele. Hoppas att han känner att det kändes bra att få en röst på den kvinna han vill hjälpa. Blir lite nojig då jag alltid vänder och vrider på allt och tror att jag sagt något knasigt. Fast jag måste, även där, tänka att allt blir till det bästa och jag gör så gott jag kan i alla situationer.

Nu tänker jag krypa i säng. Stora dottern har dock svårt att somna. Hon kommer ut i vardagsrummet titt som tätt och bubblar och babblar om bröllop och resa. Fina älskade unge vad jag älskar dig. Men pleeeeeeeace gå och lägg dig!! Dina mammor behöver lite egentid ;) Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Oh my, jag visste inte.

    Grattis till er son och jag är så såååå ledsen med er.
    Hittade just hit, och blir såklart alldeles ledsen
    ...och läser när jag hinner/orkar.
    Men läsa kommer jag.

    Lycka till! <3 tänker jag och sänder er den omtanke energi och styrka jag ändå har.
    För kostar gör det ju att försöka..

    SvaraRadera
  2. TACK för dina fina ord! Omtanken och styrkan tar jag varsamt emot och vårda, tänk vad några få rader här på bloggen kan lätta upp ens sinne? TACK igen!

    SvaraRadera