tisdag 29 januari 2013

kan det vara möjligt??

Jag skulle som sagt ha haft mensen i söndags. Igår,  måndag, hade jag en yttepytte blödning men sen kom det inget mer. Sprang på toaletten flera gånger i natt för att se om mensen kommit igång men inte en tillstymmelse av blod. Vågar inte hoppas men har det inte kommit igång under dagen så tar jag ett nytt grav test imorgon. Då är det 17 dagar efter ÄL-omslag och inseminering. Kanske var grav testet för tidigt att ta i fredags (dag 11) eller så lurar kroppen mig. Rätt jobbigt detta när man går och väntar :/

Har jag några läsare som blött lite men ändå varit gravid? Har ju läst om detta med nidblödning i samband med att man skulle haft sin mens. Jag har dock aldrig varit med om det vid mina två andra graviditeter. Å andra sidan brukar jag störtblöda dag 1 och 2 vid mens. Vad tror ni? Är kroppen stressad? Jag tar inget progesteron utan har ju gjort heminsemination i naturlig cykel utan extra hormoner.

Väntar tills i morgon. Passar på att jobba 24-timmars passs under tiden :)

5 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har varit gravid två gånger och blött vid menstid båda gångerna, så att jag upptäckt graviditeten först månaden därefter. Det var i ungdomens dagar; nu är jag 43 och gör embryoadoption och är på RD 14 - min mens skulle kommit igår så nu vet jag inte vad jag ska tro!!!! Försöker hålla modet uppe och låta bli att testa eftersom urintest så här tidigt är så osäkert. Håller alla tummar för er!!!

    SvaraRadera
  2. Hej hej.
    Min fru fick en blödning samma dag hon väntade sin mens. Vi hade tjuvtestat dagen innan och fick ett fett MINUS! Dagen efter beräknad mens fick vi ett starkt PLUSS och nu har bebisen stannat där inne i 31 fulla veckor. :-)
    Så jag håller tummarna att dina symptom är som för oss. :-)

    SvaraRadera
  3. Men ooooh vad spännande. Oh nu sitter jag på nålar igen. Hihi /L

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Nyfiken som är..
    Hur har det gått?

    Håller tummar och tår att det har gått bra och att det är därför du inte skriver något...

    /T

    SvaraRadera
  5. Anonym - hur gick det för dig? Hoppas och önskar att allt gått så som ni önskar.

    Överallt - grattis till kommande lilla knodd!!

    L - du vet ju redan hur det gick. Sms-info är praktiskt :) Nu får vi hålla tummarna inför kommande försök, vilken väg vi än blir tvungna att gå. Kram till dig!

    T - hoppat in på er blogg och sparat den på mobilen. Kommer att följa er och ert liv med er Ture. Grattis till finfin liten perfekt pojke! :) Som ni kanske läst i senaste inlägget så blev det ingen graviditet för oss denna gången. Fortsätt gärna håll en tumme eller två för kommande försök. Allt gott till er!

    SvaraRadera